Для магазинів будь-якої спеціалізації освітлення торгового залу нині набуло додаткових функцій – серйозно впливає на рух відвідувачів, створює для покупців комфортні умови вибору товарів та їх порівняння. Правильно організоване освітлення якнайкраще здатне показати переваги товару, виділити його важливі особливості, тоді як погане – може геть-чисто убити продажі. Сказане особливо актуально для роздрібної торгівлі, де світло є найбільш потужним засобом привернення уваги покупців. Правильне розміщення світлових акцентів можна взагалі розглядати як інструмент маркетингу!
Організація освітлення магазину та вибір світильників має безліч нюансів – врахувати їх потрібно максимально. Давайте розбиратися, які світильники оптимально підходять для різних ділянок магазину. Як же вибрати світло, що продає?
Які проблеми вирішує освітлення
Визначимося спочатку, в чому полягає цінність правильного освітлення – може це й не так важливо для магазину? У торгівлі що головне – спочатку привернути увагу потенційного клієнта до товару і потім поступово підвести його до покупки. У маленькому магазині продавець може зробити це при особистому спілкуванні з клієнтом, стоячи за прилавком. В сучасних магазинах самообслуговування роль продавця на себе частково бере освітлення:
- добре продумане світлове оформлення вхідної зони магазину, його зовнішніх та внутрішніх вітрин привертає увагу людей, що проходять повз магазин;
- в торговому залі правильне освітлення створює комфортні умови для вибору товарів;
- завдяки більш яскравому спрямованому висвітленню окремих стелажів чи навіть товарів, створюється світловий акцент – покупець звертає на них увагу на рівні підсвідомості;
- за допомогою правильного вибору світильників можна ненав'язливо зробити акцент на перевагах товару – показати його з найбільш виграшної сторони;
- за яскравим освітленням над розрахунковим вузлом покупець безпомилково знаходить касу.
Види освітлення
Освітлювальні прилади встановлюються в магазині зоновано – у торгових залах, зовнішніх та внутрішніх вітринах, у кабінках для примірки, біля акційних стендів та касових вузлів.
Фонове освітлення (його ще називають загальним) забезпечує рівномірне підсвічування всього приміщення. Зазвичай для освітлення великих площ використовуються світильники з нашого каталогу:
- ЛЕД-панелі підвісні та накладні;
- світлодіодні лінійні підвісні та накладні;
- точкові світильники з направленим світлом врізні та накладні;
- світильники растрові та лінійні врізні та накладні;
- трекові системи.
Зазначені моделі з направленим світловим потоком використовуються також для створення різних варіантів акцентного підсвічування.
Кругове освітлення встановлюється по периметру торгового залу зазвичай під стелею. В цьому випадку для освітлення стелажів та вітрин, розташованих поблизу стін найчастіше використовуються
- підвісні освітлювальні прилади,
- трекові системи,
- точкові світильники.
Декоративне освітлення використовують, щоб привернути увагу покупців до конкретної торгової зон. Зазвичай за допомогою декору, що світиться, створюють святкові сюжетні композиції (наприклад, новорічні) та картинки.
Для цього якнайкраще підходять
- освітлювальні пристрої з різнокольоровими лампами,
- гнучкі ЛЕД-стрічки,
- освітлювальні прилади без плафонів, розраховані на застосування філаментних лампочок, кулястих ламп тощо
Акцентне освітлення створюють за допомогою моделей з направленим світловим потоком – спрямовують яскравий растр на стелаж чи вітрину. Таким чином привертають увагу саме до ексклюзивної продукції, акцій, нових надходжень. Щоб підкреслити переваги товарів, використовують
- точкові настінні світильники,
- світильники спрямованого світла,
- світлодіодні лампи.
Застосування акцентного освітлення у торгівлі просто універсальне – за допомогою спрямованого променя можна підкреслити форму продукту, його текстуру та оздоблення, колір. Використання ЛЕД ламп особливо важливо для магазинів одягу – тканини на виставкових зразках зовсім не вигоряють, що зазвичай трапляється при використання ламп розжарювання тощо.
Як освітлення магазину схиляє покупця до покупки
Для оформлення магазину не забудьте запросити світлодизайнера – не пошкодуєте. Це не данина моді, а інвестиція в успіх. Від правильного освітлення торгового залу багато в чому залежать продажі, що й не дивно – високий рівень освітленості створює у покупця майже святковий гарний настрій, що сприяє покупкам.
Декілька перевірених порад від спеціаліста зі світлового оформлення магазину:
- Для оформлення вітрин можна вибрати театральний ефект освітлення – тобто основне світло приглушується, а освітлення спрямовують променем на виставковий зразок.
- Щоб точкове підсвічування було найбільш ефективним (виділяло необхідний об'єкт чи зону), яскравість його має бути на 40% більшою в порівнянні з основним освітленням.
- Темні речі на вітрині слід висвітлювати більш інтенсивно, на товари світлих кольорів – спрямовувати менш яскраве (приглушене) світло.
- Товари холодних тонів потрібно висвітлювати холодним світлом, теплих кольорів – теплим світлом. Інакше замість світлового акценту може статися, що досвітлення геть спотворює гарний товарний вигляд виробу.
- Для примірювальних кабін кращим варіантом освітлення буде тандем з верхнього світла та переднього підсвічування дзеркала.
- Використовуйте світильники із закритим корпусом для освітлення полиць – тоді покупці зможуть розглянути товар на близькій відстані та швидше визначитися із покупкою.
- У магазинах косметики, де має бути багато світла та дзеркал, застосовують світильники з матовими колбами – так запобігають появі відблисків.
Нюансів у застосуванні сучасних освітлювальних приладів – безліч. Але всі вони легко вирішуються завдяки широкому асортименту в нашому інтернет-магазині Led Story. Всі види освітлювальних приладів, змінні лампи та комплектуючі ви можете придбати онлайн, навіть не виходячи з дому. Звертайтесь, обіцяємо професійну консультацію щодо товару, також допоможемо визначитися з вибором моделі світильників та оформленням замовлення.