Меню
Ми працюємо. Усі товари в наявності. Ціни актуальні. 
Пункт видачі замовлень - м. Харків, вул. Гольдбергівська, 9
Пн - Пт: 09:00 - 18:00
Сб: 09:00 - 15:00
Нед: вихідний
Час роботи:
  • Пн - Пт: 09:00 - 18:00
  • Сб: 09:00 - 15:00
  • Нед: вихідний

(050) 167 07 77 Менеджер

(067) 832 17 77 Менеджер

(063) 267 07 77 Менеджер

(068) 616 55 55 Інженер/Проектант

(097) 232 61 11 Безнал з ПДВ

(073) 020 34 44 Бухгалтерія

(063) 147 07 77 Гарантія, сервіс, ремонт

Освітлення ювелірного магазину. Секрети для діамантів

Освітлення ювелірного магазину. Секрети для діамантів

Освітлення для ювелірного магазину можна назвати, без перебільшення, критичним фактором, котрий безпосередньо впливає на привабливість виробів для клієнта і, відповідно, на комерційний успіх підприємства в цілому: розташовані поруч вітрини, з однією і тією ж експозицією, але з різним підсвічуванням, можуть давати різні рівні продажу.

Тому при організації освітлювальної системи в ювелірних салонах слід приділити максимальну увагу її правильному вибору та розміщення.

Важливість правильного освітлення у ювелірних магазинах

Ювелірний ринок – це завжди розкіш, ексклюзивність, аристократичність. Але не можна покладатися на те, що дорогоцінне каміння та метали презентують самі себе — у цьому головна роль відводиться саме освітленню. 

Досить неправильно вибрати або розмістити світильники, як спостерігається ефект, протилежний до очікуваного — ювелірні прикраси втрачають свою візуальну статусність.

У переліку причин, з яких настільки важливо приділити увагу освітлювальній системі, можна перерахувати такі:

  • Презентабельність експозиції. Ювелірні вироби - це завжди дорогоцінні камені та метали, для яких характерне незвичайне сяйво, унікальні переливи, мерехтіння. Правильне освітлення багаторазово підсилює цей ефект, підкреслюючи красу кілець, кольє, діадем та ін. І суттєво підвищуючи зацікавленість клієнтів у покупці.
  • Правильне передача кольорів. Дорогоцінні камені однієї і тієї ж групи можуть відрізнятися в зовсім незначних кольорових нюансах, що робить їх унікальними. Це ж стосується дорогоцінних металів, відтінки яких залежать від характеристик їх сплаву з іншими металами. Освітлення має передавати кольори точно та реалістично, щоб клієнт міг правильно оцінити якість та відтінок вибраного виробу.
  • Емоційна взаємодія із покупцем. Висвітлення впливає на загальну атмосферу магазину або салону, і може викликати у клієнта відчуття затишку, розкоші, ексклюзивності, довіри до бренду і т.д. таким чином стимулювати до покупки.
  • Контроль над тінню та контрастом. Правильно підібране та встановлене освітлення дозволяє уникнути занадто щільних тіней або недостатнього розмаїття, які не дозволяють детально розглянути ювелірний виріб. Це особливо актуально для ювелірних прикрас з тонкою, витонченою та складною обробкою та з дизайном, що включає дрібні деталі.
  • Безпека. Ювелірні вироби – дорогий товар, який потребує надійної системи безпеки. Правильне освітлення допомагає покращити огляд усіх зон у магазині, видимість вітрин та відкритих експозицій, деталізацію того, що відбувається під час огляду через камери відеоспостереження – це важливо як для запобігання крадіжкам, так і для формування у клієнтів відчуття безпеки під час перебування на території салону чи магазину. Також не слід забувати про пожежну безпеку: лампи старого покоління, які здатні сильно нагріватися, можуть стати причиною займання оздоблювальних матеріалів та пошкодження ювелірних виробів.

Перелічені фактори роблять зрозумілою необхідність якісного висвітлення в ювелірному магазині. А як зробити правильний вибір на користь тієї чи іншої освітлювальної системи, і на що звернути увагу розкажуть фахівці Led Story.

Як підібрати освітлення для ювелірного магазину

Перш ніж розпочати вибір світильників для ювелірного магазину, слід розподілити всю площу на окремі функціональні зони. Це можуть бути вітрини, виставкові стенди, касова зона, загальна зала та клієнтська зона. Для кожної окремої зони є власні вимоги щодо освітлення.

Загальна зала

У цій зоні освітлення має бути теплим (2700-3500К) для створення емоційно-приємної атмосфери. Потужність кожного окремого світильника залежить від площі приміщення та кількості точок світла — чим більша дистанція між світильниками, тим потужнішими вони мають бути.

Яскравість світла - найважливіший критерій. Він обчислюється за формулою, в якій санітарна норма в люксах (для бутіків, салонів тощо вона становить 400-800 Лк) множиться на площу приміщення в кв. м. та на коефіцієнт висоти стелі. Останнє значення встановлюється залежно від висоти (2,5м-2,7м – коефіцієнт дорівнює 1, висота 2,7м-3,0м – коефіцієнт дорівнює 1,2 і т.д.).

У загальному залі будуть дуже корисні та ефективні світильники з димерами. Вони забезпечують точне регулювання і дозволяють збільшувати яскравість або приглушувати її в залежності від часу дня, природного освітлення через вікна, особливостей ювелірної експозиції і т.д.

Також важливо враховувати віддзеркалюючу здатність оздоблювальних матеріалів. Для глянсових, металізованих і дзеркальних поверхонь норма яскравості може бути зменшена - це компенсує обробка, яка подвоює потік світла. Для світлопоглинаючих матеріалів (будь-які текстуровані шпалери, тканини, панелі тощо) рівень яскравості може знадобитися вище, або знадобляться поворотні світильники з потоком світла, орієнтованим на вітрини або окремі ювелірні вироби.

Зональне освітлення ювелірного магазину

Зональне висвітлення принципово відрізняється від загального. На кожній окремій локації ювелірного магазину слід продумати найкомфортнішу і при цьому функціональну освітлювальну систему.

  • Касова зона. Оптимальна яскравість освітлення – 1500-2000 Лк на 1 кв.м., світло нейтральне біле. Рекомендується використовувати самостійний верхній світильник (люстру, прожектор, вбудований спот тощо) та м'яку Лед-стрічку касового столу по периметру. Також слід враховувати розташування відеокамери спостереження — до її об'єктива не повинні падати спрямовані потоки світла, «засвічуючи» таким чином зображення у кадрі.
  • Виставкова зона. Для закритих вітрин та відкритих експозицій (настільні та настінні планшети з ювелірними виробами, манекени та ін.) рекомендована яскравість від 1500 до 2500 Лк, світло тепле. В експозиціях закритого типу краще використовувати приховані джерела світла та/або розташовані по периметру ложементів і підкладок - таке підсвічування ювелірних вітрин виключає блиск і забезпечує відмінний огляд всіх виробів. Для цього якнайкраще підійдуть світлодіодні стрічки. Для декоративного підсвічування слід вибрати ЛЕД-стрічки з 30-60 світлодіодами на 1 погонний метр. Якщо ж підсвічування має повноцінно висвітлювати вітрини — оптимально використовувати 60-120 світлодіодів на 1 пог.
  • Клієнтська зона. У цій локації основну роль грає не яскравість і потужність, а регульованість освітлення та колірна температура. Найкраще підходить тепле природне світло, що формує атмосферу затишку. Розташування світильників - настінне, підлогове, настільне (якщо у клієнтській зоні передбачені журнальні або сервісні столики).
  • Варто також не забувати про зручність відвідувачів - світильники для сходів не тільки розбавлять світлом спуски але і мають практичний приорітет.

Акцентне освітлення

Для цієї мети найкраще підходять світильники прожекторного типу із поворотними плафонами. При необхідності візуально виділити будь-який ювелірний виріб та привернути до нього увагу покупців, достатньо звернути на нього потік світла. Такі світильники можуть бути стельового, настінного чи підлогового (штативного) типу. Останній краще з точки зору економічності та зручності — на середній торговий зал достатньо кількох таких світильників, які можна регулювати без використання сходів або інших допоміжних пристроїв, а за необхідності — просто переміщувати їх в інше місце. Більш технологічний варіант - світильники з пультом дистанційного керування, які навіть встановлені на стелі, легко регулюються простим натисканням кнопки. 

Також як акцентне освітлення слід розглянути варіант з кольоровими світильниками. Спрямоване підсвічування червоним, синім або іншим кольором, відмінним від основного, ефективно привертає увагу до вітрини або виробу, і суттєво підвищує покупець.

Загальні рекомендації щодо вибору освітлення в ювелірному магазині

Деякі аспекти вибору освітлення універсальні для ювелірних торгових майданчиків будь-якого типу — магазинів, салонів, бутіків, шоурумів тощо, і будь-якої площі — від найменших приватних підприємств до великих виставкових центрів.

  • Робіть вибір на користь світлодіодних технологій. ЛЕД-світильники - це економічність, довговічність та енергоефективність. Світлодіоди, споживаючи мінімальну кількість електроенергії, забезпечують яскраве, стабільне освітлення, без перепадів потужності та мерехтіння. Крім того, вони зберігають свої експлуатаційні характеристики протягом кількох років, а їх заміна не потребує залучення спеціалістів або застосування спеціальних інструментів. Також важливо, що LED-світильники не нагріваються до високих температур та не нагрівають повітря. Тому їх можна встановлювати безпосередньо поблизу різних поверхонь без ризиків викликати термічну деформацію або інші пошкодження.
  • Враховуйте індекс передчі кольору. Чим більше – тим краще (CRI від 90 і вище). Таке світло не спотворює відтінки каміння та колір металів, і дозволяє клієнтам вибирати ювелірні вироби, орієнтуючись на їх реальні характеристики. У ювелірних магазинах досі іноді використовуються галогенні лампи, оскільки вони мають досить високий індекс кольору. Але вони мають властивість сильно нагріватися (і нагрівати повітря), що потребує встановлення досить потужних кондиціонерів і, як результат, тягне за собою додаткові витрати на оплату рахунків за електроенергію.
  • Забезпечте рівномірне висвітлення торгового залу. Для цього продумайте розташування світильників по всій площі стелі та на стінах так, щоб у включеному стані вони не відкидали тінь на вітрини та окремі експонати.
  • Спроектуйте загальну систему димування для торгового залу. Це дозволить без витрат часу та сил регулювати яскравість світлового потоку та створювати таким чином різні візуальні та емоційні ефекти.
  • Варіюйте температуру кольору для кожної вітрини окремо, залежно від особливостей виробів, розташованих в них. Так, ювелірні прикраси з діамантами та іншими прозорими дорогоцінними каменями найефектніші при температурі світла від 4000К до 6200К. А естетика золота, срібла та платини стає особливо вишуканою за температури 2000-3500К.
  • Враховуйте відповідність дизайну світильників інтер'єру магазину. З цієї точки зору найдоречнішими будуть мінімалістичні моделі з плафонами нейтрального кольору (металік, чорний, білий, сірий). При організації прихованого освітлення можна використовувати стельові та підлогові профілі тіньового шва. Такі конструкції здатні посилювати естетику простору та підвищувати його статусність, що, безумовно, стимулює як відчуття привабливості магазину для клієнтів, так і їх інтерес до ювелірної експозиції.
  • Не забувайте про примірювальну зону. Висвітлення по периметру дзеркала виявить всю розкіш та ексклюзивність ювелірних виробів, які приміряє клієнт. Колір світлового потоку - теплий або нейтральний, і в жодному разі не холодний.

Експерти в галузі дизайну рекомендують попередньо визначитися з розташуванням вітрин, манекенів, клієнтської та касової зони, а потім проектувати систему освітлення і продумувати кожен окремий її аспект.

Після встановлення всіх світильників слід провести тестування системи та заздалегідь скоригувати спрямованість, яскравість, температуру світла до досягнення потрібних вам світлових та візуальних ефектів.

Найбільш раціональним рішенням буде залучення фахівців у галузі комерційного освітлення. Це дозволить уникнути низки поширених помилок, які знижують привабливість торгової площі для покупця, негативно позначаються на бізнесі, і спричиняють непотрібні витрати на заміну освітлювальних приладів або перепланування приміщення.

І щоб не бігати по всіх магазинах у пошуках освітлення, переходьте в наш каталог. У нас можна зовсім недорого купити світильники та лампи для ювелірного магазину: світлодіодні лінійні світильники для залу, трекові системи та настінні світильники для зонування, лід лампи та світлодіодну стрічку для підсвічування вітрин.